Uzak Masaüstü lisans sorunu Çözümü


Uzak Masaüstü İstemci erisim lisansı olmadığından uzak oturumun baglantısı kesildi.Lütfen sunucu yöneticisine başvurun.


Bugun ki yazımızda RDP sorununu inceleyelim istedim.Günümüz teknolojisinde artan uzak masa üstü çalışma sistemlerinde bir çok kişinin karsılasmıs oldugu bu sıkıntılı durum aslında lisans prloblemleri (CAL) sonucunda orta cıkmaktadır.
25 Mart Image Banner Z 300 x 250300x250 JPEG Durum böyleyse, lisans sunucusu yalnızca, yükseltilmesi mümkün olmayan geçici lisanslar verir. Geçici lisansların sürelerinin dolmasına birkaç gün kaldığında, “Olay Kimliği 26, Kaynak: Uygulama Açılan Penceresi” görüntülenir. Olay iletisi, geçici lisansın süresinin dolmasına kaç gün kaldığını gösterir. Benzer biçimde, terminal sunucusunun uygulama olay günlüğünde “Olay Kimliği 1011, Kaynak TermService” görüntülenir.

> Çözüm

Başlat+çalıştır+regedit yazarak kayıt düzenleyiciye giriş yapıyoruz.


  1. İstemcide aşağıdaki kayıt defteri alt anahtarına gidin: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MSLicensing. 
  2. MSLicensing öğesini tıklatın. 
  3. Kayıt Defteri menüsünde Kayıt Defteri Dosyası Ver’i tıklatın. 
  4. Dosya adı kutusuna mslicensingbackup yazın ve Kaydet’i tıklatın. 
  5. Daha sonra bu kayıt defteri anahtarını geri yüklemeniz gerekirse mslicensingbackup.reg dosyasını çift tıklatın.
  6. Düzen menüsünde Sil’i ve sonra da MSLicensing kayıt defteri alt anahtarını silme işlemini doğrulamak için Evet’i tıklatın. 
  7. Kayıt Defteri Düzenleyicisi’ni kapatın ve bilgisayarı yeniden başlatın. 
İstemci yeniden başlatıldığında, eksik kayıt defteri anahtarı yeniden oluşturulur.








0 yorum:

1