Notebook u Access Point olarak kullanmak


Evet arkadaslar bugun sizlere Notebook umuzu kablosuz modem kalbosuz router olarak kullanmayı anlatacağım.

Pembepanjur PP-banner-617x150-092612 Image Banner Günümüzde her evde internet var ve internet artık hayatımızın bir parcası olmus durumda.Gelen misafirlerimiz ellerinde notebookları,tabletleri veya akıllı telefonlarıyla geliyorlar akıllı telefonlarında interneti olmayan bir cok arkadasımız var veya notebook u ile seyahate gelmiş bir arkadasımız.

Evimizdede tek port çıkıslı modemimiz var e sen internete girmek istesen o giremir o girmek istese sen giremiyorsun evet bununda çözümü var cok kolay bu durumda olan bir cok arkadasımı görünce böyle bir yazı yazmayı düşündüm.

Resimlerle anlatmaya çalışacagım umarım işinize yarar.

1-) ilk olarak sag alt köşede bulunan ag baglantımızın üzerine sag tus yapıyoruz (Ag ve paylaşım merkezini tıklıyoruz)


2-)Karsımıza acılan Ağ paylaşım merkezinde (Yeni bağlantı veya Ağ kur u tıklıyoruz)
3-)Karşımıza çıkan Baglantı veya ağ kur bölümünde(Kablosuz geçici (bilgisayarlar arası) ağ kur u tıklıyrouz.



4-)Karşımıza Ağ kurma sihirbazımız geliyor burada kablosuz ağ ismimizi şifremizi giriyoruz.Alt tarafta bu ağı kaydet diye bir bölüm var orayı işaretlersek windows ta bir degğişiklk yapmadığımız süre boyunca herzaman wifimiz hazır olur isterseniz onuda işaretliye bilirsiniz.ileri diyoruz



5-)Ağımızın başarı ile kurulduğunu gösteren ekranda (internet paylaşımını aç diyoruz)
6-)Ve son internet paylaşımımızın etkinleştirildiğini gösteren sayfa karşımızda.


Evet notebook umuzu artık bir wifi olarak kullanılacak hale getirdik isterseniz bide kontrolunu yapalım.

Görev çubuğumuzun sağ al kösesinde yer alan ağ bağlantımıza tıklıyoruz

Kablosuz ağımızın kullanıcı beklediğini göruyorsunuz. Telefonumuzdan veya baska bir notebooktan kontrol edelim görunuyormu diye ağımız.

Evet kablosuz internetimiz telefonumuzda görünüyor bağlantı için hazır
Kolay gelsin.



10 yorum:

  1. iyi akşamlar, ben laptopda turkcell vınn kullanıyorum ve sizin gösterdiğiniz şekilde access pointi yaptım başka bir laptopda wi-fi görünüyor ama galaxy s4ümden görünmüyor sorun ne olabilir?ben telefondan kaynaklandığını düşünüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorununuzu inceledim ve çözüm yazısını olusturdum detaylıcada anlatımını gerçekleştirdim kolay gelsin

      http://axmetselcuk.blogspot.com/2013/07/notebook-wifi-paylasmn-andoid.html

      Sil
  2. bu seferde share net from yazan yerde "no internet sharing" yazıyor

    YanıtlaSil
  3. siz pc de ag ayarlarını bır kontrol edın tcp ıp otomotık ıp al olması gerekıyor.

    hatta microsoft un dökümanındada anlatılıyor ıstersenız buradakı adımlarıda tek tek kontrol edebılırsınız.

    http://windows.microsoft.com/tr-tr/windows-vista/using-ics-internet-connection-sharing

    YanıtlaSil
  4. olmuyor turkcell 3G vınn usbden bağlandığı için yerel ağ olarak görmüyor ama yerel ağ olsa olurdu neyse size de teşekkür ederim yapcak bişey yok olmuyor :)

    YanıtlaSil
  5. connect kartlar için yapılandırma ayarlarınızı tekrar kontrol edın yıne yapamaz iseniz pc nızı connect kartnızı gonderın sızın ıcın yapılandırayım :)

    YanıtlaSil
  6. zaten 3 gün sonra eve dönüyorum orda wi-fiye sorunsuz bağlanıyorum ama yinede sağolun yerel ağı wi-fi yapmayı öğrendim bunu unutmam bi daha :)

    YanıtlaSil
  7. diğer pc bağlandı ama dns almadıgı için nete bağlanmıyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. siz sadece ağ paylasımını acmıs olmalısınız ınternet paylasımı verdiginize emin olunuz, resimlerle birlikte adımları tekrar kontrol ediniz.İyi günler.

      Sil

1